کد خبر:31861
پ
photo_2023-07-03_16-26-49-2

مراسم گرامیداشت زنده‌یاد علی رفیعی علامرودشتی برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت زنده‌یاد علی رفیعی علامرودشتی، روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- مراسم گرامیداشت زنده‌یاد علی رفیعی علامرودشتی (۲ اردیبهشت ۱۳۳۰ – ۵ تیر ۱۴۰۲)، کتاب‌شناس و پژوهشگر متون شیعی، روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲، در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برگزار می‌شود.

این مراسم با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، و مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار خواهد شد.

صادق سجادی، محمدرضا موحدی، علی میرانصاری، و اکبر ایرانی سخنرانان این مراسم هستند.

علی رفیعی علامرودشتی نویسنده، کتاب‌شناس، مصحح و محقق در حوزه فقه و اصول، علوم حدیث، رجال، تاریخ و تراجم و عضو دایره المعارف بزرگ اسلامی متولد سال ۱۳۳۰ در علامرودشت فارس بود. وی دوران مکتب و ابتدایی را در علامرودشت گذارند و سپس برای ادامه تحصیل به شهرهای شیراز و نجف مهاجرت کرد. رفیعی سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشت و در حوزه علمیه قم زیر نظر آیت‌الله اصفهانی، آیت‌الله گلپایگانی، مرعشی نجفی و وحید خراسانی، اصول فقه، تفسیر و کلام را فراگرفت. این نویسنده و پژوهشگر فقید سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زادگاهش، مبارزاتی علیه رژیم پهلوی داشته و چندین بار توسط ساواک دستگیر شد. وی بعد از انقلاب به کار تدریس در دانشگاه تربیت معلم مشغول شد و در کنار تدریس به کار تحقیق و پژوهش پرداخت و آثار زیادی را تألیف کرد. او از سال ۱۳۸۸ دچار ضایعۀ مغزی شده بود و در بستر بیماری به سر می‌برد اما همچنان به مطالعه و پیگیری امور علمی اشتغال داشت.

مراسم گرامیداشت زنده‌یاد علی رفیعی علامرودشتی روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ تا ۱۹، در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان دانشگاه و خیابان ابوریحان، شماره ۱۱۸۲ (ساختمان فروردین)، طبقه دوم، واحد ۸، برگزار می‌شود.

 

بزرگداشت علی رفیعی علامرودشتی

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612