کد خبر:23392
پ
DAAFD8B1D8A7D985DB8CD8AFD8A7D8B4D8AA20D8AFD8A7D985D8BAD8A7D986DB8C

مراسم گرامی‌داشت زنده‌یاد دکتر احمد مهدوی دامغانی برگزار می‌شود

مراسم گرامی‌داشت زنده‌یاد “استاد دکتر احمد مهدوی دامغانی” از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، مؤسسه روزنامه اطلاعات و مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- به مناسبت چهلمین روز درگذشت رادمرد ادب فارسی و عربی، تاریخ و فرهنگ اسلامی، مراسم گرامی‌داشت زنده‌یاد “استاد دکتر احمد مهدوی دامغانی” از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، مؤسسه روزنامه اطلاعات و مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی در تهران و با مشارکت و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی، کتابخانه حضرت الله‌العظمی نجفی مرعشی، آستان قدس رضوی، رادیو فرهنگ و دیگر سازمان‌های علمی و فرهنگی کشور برپا خواهد شد، بیش از ده تن از استادان، ادیبان و پژوهشگران برجسته ایرانی و غیر ایرانی دربارۀ ابعاد گوناگون شخصیت علمی، رفتار و سلوک اخلاقی زنده‌یاد دکتر احمد مهدوی دامغانی سخن خواهند گفت.

رونمایی از آخرین اثر استاد با عنوان “گلشن معنا (ترجمه مجموعه‌ای از مدایح معصومین علیهم السلام)” چاپ شده توسط مؤسسه انتشارات اطلاعات به همراه پخش فیلم مستندی از این استاد فرزانه و برپایی نمایشگاهی از آثار منتشرشده این استاد فقید، از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

از تمامی علاقه‌مندانی که از آن استاد کم‌نظیر، یادداشت، خاطره، دست‌خط، تصویر و یا اسنادی در اختیار دارند، دعوت می‌شود تا مطالب خود را با ذکر مشخصات فردی، به‌منظور چاپ در ویژه‌نامه‌ای که پس از مراسم چهلم، آماده و منتشر خواهد شد، به نشانی پست الکترونیکی AM.Damghani@mirasmaktoob.ir، ارسال فرمایند.

شایان ذکر است مطالب ارسال‌شده و متن سخنرانی‌های ارائه شده، پس از بررسی و ویرایش، در شمارگانی محدود چاپ و همزمان روی وبگاه مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، مرکز فرهنگی شهر کتاب، مؤسسه روزنامه اطلاعات و دیگر سازمان‌های همکار، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

زمان: چهارشنبه، پنجم مردادماه 1401، ساعت 9 تا 12

مکان: تهران، بلوار میرداماد، خیابان دکتر مصدق جنوبی، مؤسسۀ روزنامۀ اطلاعات

گفتنی است مراسم گرامی‌داشت زنده‌یاد استاد دکتر احمد مهدوی دامغانی به صورت زنده از صفحات اینستاگرامی زیر پخش خواهد شد.

اینستاگرام مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به نشانی mirasmaktoob

اینستاگرام روزنامه اطلاعات به نشانی ettelaatnewspaper

اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang

اینستاگرام خانۀ اندیشمندان علوم انسانی به نشانی Iranianhht.ir

اینستاگرام مؤسسۀ کتابشناسی شیعه به نشانی Al_athar_ir

 

ستاد برگزاری مراسم گرامی‌داشت زنده‌یاد دکتر احمد مهدوی دامغانی

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612