کد خبر:39428
پ
002-2

مجموعه عکس‌های ایران‌شناسی در «ایران مهر یزدان»

کتاب «ایران مهر یزدان» که آلبومی از تصاویر زیبا از ایران عزیز به همراه توضیحاتی مختصر است با عکس‌هایی از مجید فرزادمهر و مقدمۀ میثم نمکی آرانی تدوین شده است.

میراث مکتوب- امروز 21 اسفندماه 1402 میثم نمکی آرانی با حضور در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب ضمن دیدار و گفت‌وگو با دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسه یک جلد از کتاب «ایران مهر یزدان» را به ایشان اهدا کرد.

این کتاب که آلبومی از تصاویر زیبا از ایران عزیز به همراه توضیحاتی مختصر است با عکس‌هایی از مجید فرزادمهر و مقدمۀ میثم نمکی آرانی تدوین شده است.

در این کتاب عکس‌های مجید فرزادمهر در بخش‌های تاریخ، معماری، اقوام، بازارهای قدیمی و صنایع دستی، مساجد و اماکن مذهبی، حماسۀ حسینی هیئت اباالفضل آران، و زندگی، معماری و طبیعت دسته‌بندی و به صورت گلاسه و در قطع رحلی در 196 صفحه چاپ شده است.

حوزۀ عکاسی مجید فرزادمهر معماری، طبیعت و مردم‌شناسی ایران است و طی سفرهای متعدد در 20 سال گذشته موفق به عکاسی بالغ بر 33 عنوان اثر نفیس ایرانشناسی و عرضۀ آن به زبان‌‎های فارسی، انگلیسی و فرانسوی به دوستداران فرهنگ و هنر ایران شده است.
میثم نمکی آرانی در یادداشت اهدایی که در ابتدای این کتاب به رسم یادبود نوشته، آورده است:
بنام خدا
میراث مکتوب نه یک نام که یک فرهنگ تاریخ‌ساز است و مؤسسۀ میراث مکتوب نهادی شایسته برای بازخوانی و بازآرایی گنجینه‌هایی است که در غبار زمان گم شده است.
با تبریک جشن سی‌سالگی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به مدیریت ممتاز جناب آقای دکتر اکبر ایرانی قمی، این مجموعه به محضرشان تقدیم می‌گردد.
با احترام و ارادت
میثم نمکی آرانی
1402/12/21

ایران مهر یزدان

ایران مهر یزدان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612