کد خبر:21815
پ
WhatsApp20Image-2

متون موازی در حوزۀ تصحیح متون

کرسی ترویجی «متون موازی؛ چیستی و چگونگی بهره‌گیری از آنها در تصحیح و بازسازی آثار تک نسخه یا کم نسخه» با ارائۀ یونس کرامتی، برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- کرسی علمی ترویجی «متون موازی؛ چیستی و چگونگی بهره‌گیری از آنها در تصحیح و بازسازی آثار تک نسخه یا کم نسخه» با ارائۀ دکتر یونس کرامتی، عضو هیئت علمی دانشکدۀ الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، برگزار می‌شود.

دکتر حنیف قلندری، از دانشگاه تهران، و دکتر محمد صدر، از دانشگاه علوم پزشکی ایران، ناقدان این کرسی هستند و دکتر حامد آرضایی، از دانشکده علوم پزشکی ایران، دبیر علمی این نشست خواهد بود.

 در این سخنرانی، مقصود از «متن موازی»  یک اثر، هر متنی است که (عبارات، محتوا یا ساختار آن) در کار تصحیح  متن آن اثر به کار آید.

عبارت «متون موازی» یا  (Parallel Texts)از مصطلحات حوزۀ ترجمه است و بدین معنی در حوزۀ تصحیح متن به کار نرفته است اما این بدین معنی نیست که مصححان از متون موازی در تصحیح آثار استفاده نکرده‌اند بلکه موضوع جلسه تلاشی برای دسته‌بندی و سطح‌بندی متون موازی و شیوۀ بهره‌گیری از متون و البته مقدمات ضروری برای این کار و در نهایت تدوین شیوه‌نامه‌ای برای بهره‌گیری از متون موازی است.

کرسی علمی ترویجی «متون موازی؛ چیستی و چگونگی بهره‌گیری از آنها در تصحیح و بازسازی آثار تک نسخه یا کم نسخه» روز چهارشنبه ششم بهمن‌ماه 1400 ساعت 17 تا 19، برگزار می‌شود.

لینک شرکت در جلسه

https://vroom.ut.ac.ir/maaref5

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612