کد خبر:6471
پ
ketabkhone

فهرست نسخه‌های خطی فارسی کتابخانه سلیمانیه

در مطالعات نسخه شناسی، بی شک تدوین علمی و روشمند فهرست های نسخ خطی بر اطلاعات کتاب شناختی ما می افزاید و موجب غنی تر شدن اطلاعات نسخه شناسی می شود.

میراث مکتوب – در مطالعات نسخه شناسی، بی شک تدوین علمی و روشمند فهرست های نسخ خطی بر اطلاعات کتاب شناختی ما می افزاید و موجب غنی تر شدن اطلاعات نسخه شناسی می شود.

در مراکز مهم فرهنگ و تمدن اسلامی به این منابع بسیار مهم و ارزشمند علمی هماره توجه شده و در این باب، تألیفات متعدد صورت گرفته است. یکی از این مراکز مهم فرهنگی کتابخانه های کشور ترکیه است که از جمله، نسخه های خطی فارسی در رشته های متعدد معارف اسلامی در آن محفوظ مانده و فهرست هایی روشمند برای آنها تهیه شده است.

به احصای تقریبی، از جمله نسخه های خطی مربوط به علوم و معارف اسلامی در کتابخانه های این کشور می توان از شمار صد و شصت هزار به زبان عربی، هفتاد هزار به زبان ترکی و صد و سی هزار به زبان فارسی نام برد.

متن کامل مقالۀ «فهرست نسخه های خطی کتابخانۀ سلیمانیه» به قلم بهمن نزهت که در تازه ترین شمارۀ فصلنامۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شده است اینجا بخوانید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612