کد خبر:3713
پ
dena-m-

فهرستواره دست نوشته های ایران (دنا) در ۱۲ جلد

یافتن نسخ خطی مورد نیاز برای تصحیح و تحقیق و یا استفاده از آن­ها در تالیف کتب و مقالات همواره از دغدغه های محققان بوده است.

ميراث مكتوب – یافتن نسخ خطی مورد نیاز برای تصحیح و تحقیق و یا استفاده از آن­ها در تالیف کتب و مقالات همواره از دغدغه های محققان بوده است.
از این رو از گذشته تا امروز مراکزی که دارای نسخ خطی هستند، فهرست نسخ خود را منتشر کرده اند. گذشته از آن که گاه خطاهایی در فهرست ها رخ می دهد، استفاده از فهرست های قدیمی تر مانند فهرست نسخه های خطی کتابخانه مدرسه سپهسالار (دانشگاه شهید مطهری) کمی دشوار است. بحمدالله در سال­های اخیر در راستای دسترسی هر چه آسان تر محققان به فهرست نسخ خطی ایران و یا نسخ فارسی و عربی در کتابخانه های جهان کارهای خوبی صورت گرفته که باید از ارائه نسخه آزمایشی سایت شیخ آقابزرگ تهرانی یاد کرد که امکان جست و جوهای متنوع را در فهرست های نسخ خطی ایران و نسخ خطی فارسی عربی برخی کتابخانه های جهان فراهم کرده بود اما ظاهرا در حال به روز رسانی است. یکی از تلاش­های خوب انجام شده دیگر، انتشار فهرستواره دست نوشته های ایران (دنا) در 12 جلد است که حاصل زحمات جناب آقای مصطفی درایتی و همکارانشان در مؤسسه فرهنگی پژوهشی الجواد (ع) است. استفاده از این فهرست بسیار ساده است زیرا عناوین نسخ خطی به ترتیب الفبایی مرتب و در ذیل هر عنوان مشخصات نسخه های مختلف آن معرفی شده است.

براي مشاهده فهرست دوازده جلدي دنا بر روي اين لينك كليك كنيد.

………………………………………………….

نظر کاربر:اذا عجز الانسان عن شکر منعم / فقال جزاک الله خیرا و قد کفی کار بزرگی کردید ، این فهرست برای محققان بمنزله عصا برای موسی است. واقعا این کارتان ملیونها می ارزد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612