کد خبر:32313
پ
۴۴۳۵۶۶۶b3bca33b409869509

عصری با شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی

نشست نقد و بررسی کتاب «کوی طریقت» نوشتۀ دکتر صمد موحد و بررسی ویژگی‌های هنری و تاریخی بقعۀ شیخ صفی‌الدین اردبیلی سه‌شنبه سوم مردادماه برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- چهارم مرداد روز بزرگداشت صفی‌الدین اردبیلی است. وی یکی از پرنفوذترین و برجسته‌ترین چهره‌های تصوف ایران است که از یک سو در گسترش این شیوه زندگی در میان طبقات روستایی و ایلات و عشایر و توده‌ی شهرنشین سهم عمده‌ای دارد و از سوی دیگر زمینه‌ساز یکی از مهم‌ترین نهضت‌های صوفیانه ـ شیعی در تاریخ ایران است. آرامگاه شیخ صفی‌الدین یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل و از آثار ثبت‌شده‌ی ایران در فهرست میراث جهانی است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سوم مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «کوی طریقت» نوشتۀ دکتر صمد موحد و همچنین بررسی ویژگی‌های هنری و تاریخی بقعۀ شیخ صفی‌الدین اردبیلی اختصاص دارد که به‌صورت مجازی با سخنان عمادالدین شیخ‌الحکمایی، فرهاد نظری، مجید رنجبر و علی‌اصغر محمدخانی برگزار می‌شود. کتاب کوی طریقت را نشر کارنامه منتشر کرده است و به حالات و کلمات و تحقیقات شیخ صفی‌الدین اردبیلی می‌پردازد.

این نشست بدون حضور مخاطب و در صفحه اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به آدرس ketabofarhang@ پخش می‌شود.

عصری با شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612