کد خبر:3507
پ
sadeghi-m-2

ضبط‌های متفاوتی از شش قصیدۀ منوچهری در دو جنگ و یک تذکره

نسخه های دیوان منوچهری همه در دو سه قرن اخیر کتابت شده اند. تنها یک نسخه از این دیوان در دست است که تاریخ کتابت آن ۱۰۵۱ است.

میراث مکتوب – نسخه‌های دیوان منوچهری همه در دو سه قرن اخیر کتابت شده اند. تنها یک نسخه از این دیوان در دست است که تاریخ کتابت آن ۱۰۵۱ است. کاتبان این نسخه ها ضبط های قدیمی اشعار را غالباً تغییر داده و آن ها را مطابق کاربردهای روز درآورده اند. برای دست یافتن به ضبط‌های کهن اشعار که به زبان شاعر نزدیک باشد باید یا منتظر پیدا شدن نسخه های کهن بود و یا به اشعاری از شاعر که در جنگ‌های کهن ضبط شده اند رجوع کرد. در این مقاله ضبط‌های شش قصیده که در دو جنگ کهن و یک تذکره نسبتاً کهن درج شده اند، به دست داده شده است.

متن کامل مقاله «ضبط‌های متفاوتی از شش قصیدۀ منوچهری در دو جنگ و یک تذکره» نوشته دکتر علی‌اشرف صادقی را که در شماره ۱۷۸مجله علمی – پژوهشی جستارهای ادبی منتشر شده است را در فایل پایین مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612