کد خبر:9628
پ
vamegh

شناخت منظومۀ عاشقانۀ وامق و عذرای شعیب جوشقانی و قتیلی بخارائی

نشست «شناخت منظومۀ عاشقانۀ وامق و عذرای شعیب جوشقانی و قتیلی بخارائی» روز دوشنبه 6 دی برگزار خواهد شد.

میراث مکتوب – نشست شناخت منظومۀ عاشقانۀ وامق و عذرای شعیب جوشقانی و قتیلی بخارائی روز دوشنبه 6 دی برگزار خواهد شد. افسانه وامق و عذرا در دوران های مختلف مانند دیگر داستانهایی که بر دل مردم نشسته، با آرزوها و خواسته هایشان قرین و همسو بوده به زندگی آنان راه یافته و با آن درآمیخته است.

آنگونه که از این کهن افسانه عاشقانه تنها نام وامق و عذرا که همان عاشق و معشوق یا دلداده و دلدار باشد برجای مانده و آغاز و انجام قصه عشق و گذار آن را گویندگان و سرایندگان در مسیری خودخواسته به پیش برده اند.
دکتر حسن ذوالفقاری، دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس، پوراندخت برومند، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و مهرانگیز ریاحی، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی از سخنرانان این نشست هستند.

این نشست روز دوشنبه 6 دی ماه  سال جاری از ساعت 11 الی 13 در اندیشگاه فرهنگی کتابخانۀ ملی ایران در بزرگراه حقانی، غرب به شرق، ساختمان کتابخانه، اندیشگاه فرهنگی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612