کد خبر:5013
پ
sharhmokhtasr-m

شرح مختصری بر چاپ سنگی

شرح مختصری بر چاپ سنگی عنوان اثری است که برای نخستین بار به صورتی کاملاً مستند و دقیق در دو بخش به تاریخ و تکنیک چاپ سنگی در جهان و ایران می‌پردازد

میراث مکتوب – شرح مختصری بر چاپ سنگی عنوان اثری است که برای نخستین بار به صورتی کاملاً مستند و دقیق در دو بخش به تاریخ و تکنیک چاپ سنگی در جهان و ایران می‌پردازد.

کتاب حاضر مشتمل بر دو بخش اصلی است که در بخش اول به گونه‌ای دقیق و پله به پله به تاریخ صنعت چاپ سنگی در اروپا و بعد از آن در آسیا اشاره شده است.

این بخش از کتاب حاوی اطلاعات و تصاویری جدید و بکر از چاپ سنگی در دوره قاجار است و خوانندگان و علاقه‌مندان به تاریخ چاپ سنگی در دوره قاجار را با بسیاری از مطالب و پژوهش‌های جدید در این حوزه آشنا خواهد کرد.

بخش دوم این کتاب ترجمه اثری است مختصر در باب تکنیک چاپ سنگی که به سال ۱۸۲۰ میلادی در انگلستان انتشار یافته است و محمدجواد احمدی‌نیا، کارشناس ارشد پژوهش هنر اقدام به ترجمه آن کرده است.

از جمله نکات حائز اهمیت در این ترجمه آن است که به صورتی موجز و البته دقیق به معرفی چاپ سنگی و ابزار و ادوات و مراحل آن می پردازد و فاصله زمانی نزدیک انتشار آن با ورود صنعت چاپ سنگی به ایران را بیان می‌کند.

شرح مختصری بر چاپ سنگی تالیف مجید غلامی جلیسه و محمدجواد احمدی‌نیا در ۸۴ صفحه، قطع خشتی به بهای ۸۵۰۰۰ ریال از سوی انتشارات عطف در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612