کد خبر:10040
پ
4_2

شرح حال زندگی و فعالیتهای صدرالدین عینی در مختصر ترجمۀ حال خودم

کتاب مختصر ترجمۀ حال خودم، شرح حال زندگی و فعالیتهای صدرالدین عینی و وقایع تاریخی دوران حیات اوست.

میراث مکتوب – کتاب مختصر ترجمۀ حال خودم، شرح حال زندگی و فعالیتهای صدرالدین عینی و وقایع تاریخی دوران حیات اوست که از زمان تولدش در سال 1878 م. تا سال 1948 م را دربرمی گیرد. این کتاب، زندگی نامۀ خودنوشت صدرالدین عینی است که با زبانی زیبا و لحنی دلکش به رشتۀ تحریر درآمده است. نثر عینی را می توان از شاهکارهای ادبیات فارسی به شمار آورد.

 

 

صدرالدین عینی یکی از بزرگ ترین شاعران، نویسندگان، منتقدان، تاریخ نویسان و زبان شناسان تاجیک است و آثاری در هریک از این زمینه ها پدید آورده که بیشتر آنها سهم بزرگی در دگرگونیهای ادبی، اجتماعی و فرهنگی ورارود قرن بیستم داشته است.

وی بنیان گذار و پیشگام ادبیات معاصر فارسی – تاجیکی بوده است و از بزرگ مردان و تاریخ سازانی است که در تاجیکستان عنوان عالی «قهرمان تاجیکستان» را بدو داده اند و او را «استاد» و «پدر ملت» خطاب می کنند. وی برای حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی و در راه خودشناسی تاریخی و معنوی و احیای خودآگاهی و هویت ملی تاجیکان ورارود کوششها کرده و مبارزه ها نموده است.

صدرالدین عینی، مختصر ترجمه حال خودم،  تصحیح: مصطفی باباخانی، تهران، آرون، قطع وزیری، 264صفحه، بها: 230000 ریال.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612