کد خبر:10375
پ
ansari-l

شب نوش‌آفرین انصاری

شب نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک و از بانیان فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، سه‌شنبه (9 خرداد) به همت مجلۀ بخارا برگزار می‌شود.

میراث مکتوب – شب نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک و از بانیان فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، سه‌شنبه (9 خرداد) به همت مجلۀ بخارا برگزار می‌شود.

مجلۀ بخارا با همکاری چندین نهاد علمی و فرهنگی شبی از شب‌های خود را به تجلیل از نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک، کتابدار پیشکسوت و از بانیان فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، اختصاص داده است.
 

در این مراسم که ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۹ خرداد 1396 در محل کانون زبان فارسی برگزار می‌شود مهدی محقق، ژاله آموزگار، بهاءالدین خرمشاهی، کامران فانی، فریبا افکاری و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.

نوش‌آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ایرانی است. او که پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه بود در پاییز ۱۳۱۸ در دهلی نو هندوستان زاده شد. تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد و سپس به ایران بازگشت.
 

انصاری از اعضای شورای کتاب کودک است. او از اعضای هیأت علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه‌اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از فعالیت‌های اوست.
 

از نوش‌آفرین انصاری تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌های تألیفی و ترجمه‌های بسیاری به‌ویژه در حوزه کتابداری و کتابخانه‌های کودکان و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب‌های او که اکنون دبیر شورای کتاب کودک است می‌توان به «تشکیل کتابخانه در روستا»، «مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری» و ترجمه «مدخل تاریخ شرق اسلامی» اشاره کرد.

این مراسم ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۹ خرداد 1396 در محل کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شمارۀ ۱۲ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612