کد خبر:25426
پ
۱۶۵۴۷_۳۴۷_۲۴۶

سید احمد وکیلیان درگذشت

میراث مکتوب- سید احمد وکیلیان، از پژوهشگران فرهنگ عامه و مدیرمسئول مجله فرهنگ مردم، شامگاه ۲۸ آذر بر اثر بیماری جهان فانی را وداع گفت. سید احمد وکیلیان، از پژوهشگران نام‌آشنای فرهنگ عامه، در سن ۷۷ سالگی و به دنبال یک دوره بیماری، درگذشت و قرار است پیکر او چهارشنبه ۳۰ آذر در تهران تشییع […]

میراث مکتوب- سید احمد وکیلیان، از پژوهشگران فرهنگ عامه و مدیرمسئول مجله فرهنگ مردم، شامگاه ۲۸ آذر بر اثر بیماری جهان فانی را وداع گفت.

سید احمد وکیلیان، از پژوهشگران نام‌آشنای فرهنگ عامه، در سن ۷۷ سالگی و به دنبال یک دوره بیماری، درگذشت و قرار است پیکر او چهارشنبه ۳۰ آذر در تهران تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا، به خاک سپرده شود.

وکیلیان متولد سال ۱۳۲۶ شیراز و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فرهنگ و زبان باستانی و از شاگردان انجوی شیرازی و تکمیل کننده پژوهش‌های وی به‌عنوان پایه‌گذار فرهنگ عامه بود.

“چیستان‌های خواندنی”، “مثل‌ها و افسانه‌های ایرانی”، “افسانه‌های ایرانی؛ به روایت دیروز و امروز”، “تمثیل و مثل”، “رمضان در فرهنگ مردم” و … از آثار به جای مانده از وکیلیان به شمار می‌رود.

وکیلیان که بیش از ۱۵ سال مجله تخصصی فرهنگ مردم را منتشر می‌کرد، در زمینه ترجمه نیز آثاری دارد.

تصاویری از حضور سید احمد وکیلیان در محفل ماهانه میراث مکتوب (۲۷ شهریور ۱۳۹۲)

احمد وکیلیان در محفل ماهانه میراث مکتوباحمد وکیلیان در محفل ماهانه میراث مکتوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612