کد خبر:36699
پ
1700458453-2

سومین نشست نمایشگاه بایسنغر

کتابخانه و موزه ملی ملک، سومین نشست نمایشگاه بایسنغر را به مناسبت برپایی نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» برگزار می‌کند.

میراث مکتوب- کتابخانه و موزه ملی ملک، سومین نشست نمایشگاه بایسنغر را به مناسبت برپایی نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» برگزار می‌کند.

در این نشست که روز سه‌شنبه 14 آذر 1402 از ساعت 15 برپا می‌شود ابوالعلا سودآور و کیانوش معتقدی درباره «بررسی خاستگاه و نظریات مرتبط با قرآن بایسنغر میرزا» و نوشاد رکنی با موضوع «بررسی دیوان خواجو از کارگاه بایسنغر» سخنرانی می‌کنند.

سومین نشست نمایشگاه بایسنغر در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» در کنار نمایشگاه «کارگاه بایسنغر» برگزار می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک دوستداران فرهنگ و هنر را به حضور در این نشست فرامی‌خواند.

نمایشگاه «کارگاه بایسنغر»، منتخب آثار هنری مرتبط با بایسنغر میرزای تیموری را دربرمی‌گیرد. این نمایشگاه از روز سه‌شنبه 30 آبان تا روز پنج‌شنبه 30 آذر 1402 در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران میزبان دوستداران هنر درخشان این سرزمین در دوران تیموری خواهد بود. بازدیدکنندگان در این نمایشگاه به گونه مجازی به کارگاه پرآوازه بایسنغر میرزا، امیرزاده تیموری خواهند رفت؛ کارگاهی که شاهکارهای بزرگ هنر ایران در آن روزگار همچون قرآن بایسنغری و شاهنامه بایسنغری در آن‌جا آفریده شدند.

کارگاه بایسنغر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612