کد خبر:15379
پ
3640859_0

سمینار بزرگداشت ابونصر فارابی در تایلند برگزار شد

سمینار «بزرگداشت ابونصر فارابی» با حمایت سفارت جمهوری قزاقستان در بانکوک در دانشگاه چولالانکورن تایلند برگزار شد.

میراث مکتوب- سمینار بزرگداشت ابونصرفارابی با شرکت اندیشمندان و صاحب‌نظران مسلمان در دانشگاه چولالانکورن بانکوک برگزار شد. در این سمینار که با حمایت سفارت جمهوری قزاقستان در بانکوک برگزار شد، صاحب‌نظران مسلمان در باب شخصیت و نقش ابونصر فارابی در شکل گیری تمدن جهانی به ایراد سخن پرداختند.

نظریه انسان کامل و زندگی سعادتمند در آراء و اندیشه های فارابی، شکل گیری فلسفه اسلامی با بهره گیری از فلسفه افلاطون و ارسطو، رواج فلسفه سیاسی فارابی در اروپا ازمنظر توحید و سیر سعادت انسان از مهمترین محورهایی بود که توسط سخنرانان مورد بحث واقع گردید. در این سمینار همچنین سلطان احمدی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، به عنوان مهمان حضور داشت و در باب شخصیت این دانشمند بزرگ مسلمان به عنوان میراث مشترک فرهنگی تمدنی سخنرانی کرد.

بنابر اعلام سفارت قزاقستان امسال (سال ۲۰۲۰) به مناسبت ۱۱۵۰مین سالگرد تولد این دانشمند و متفکر اسلامی در جمهوری قزاقستان و سایرکشورهای جهان مراسم جشن بزرگداشت برگزار می شود. در این ارتباط دانشگاه ملی الفارابی قزاق و وزارت امور خارجه آن کشور برای مشارکت در این کنفرانس بین المللی با عنوان «سهم و اهمیت فارابی در تمدن جهانی» از جامعه علمی آکادمیک کشورهای آسیای جنوب شرقی دعوت به همکاری کرد.

منبع: مهر

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612