کد خبر:36169
پ
76846597-2

«سفرنامه یوهان شیلت برگر» دربردارنده گزارش‌هایی از دوره تیموریان

«سفرنامه یوهان شیلت برگر» به عنوان یک سفرنامه، شامل گزارش‌های ارزشمندی از دوره تیموریان است که اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد.

میراث مکتوب- «سفرنامه یوهان شیلت برگر» به عنوان یک سفرنامه، شامل گزارش‌های ارزشمندی از دوره تیموریان است که اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد.

کتاب «سفرنامه یوهان شیلت برگر» با عنوان فرعی «بردگی و سفرهای یوهان شیلت برگر در ایران، اروپا، آسیا و آفریقا» اثر یوهان شیلت برگر با ترجمه ساسان طهماسبی از سوی انتشارات امیرکبیر راهی بازار چاپ و نشر شد.

این کتاب به عنوان یک سفرنامه، شامل گزارش‌های ارزشمندی از دوره تیموریان است که اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد. این اثر در زمان نگارش خود به شهرت فراوانی دست یافت و به زبان‌های متعددی ترجمه شد.

یوهان شیلت برگر در زمان بسیاری از این وقایع شاهد حضور بوده است؛ بنابراین، لشکرکشی‌های عثمانی در اروپا و آسیای صغیر، ماجراهای لشکرکشی تیمور، تضادهای پس از درگذشت وی برای جانشینی، نهادپذیری دولت آق قویونلوها، نبردهای داخلی در اولوس جوجی و مصر با دقت و واقع‌گرایی توصیف شده‌اند.

در این کتاب، نویسنده به یادداشت‌های خود در مورد مسائل اقتصادی، تجاری و کشاورزی ایران، که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، پرداخته است. علاوه بر این، تداعی تضاد میان دین اسلام و مسیحیت در عصر وسطا، فضای مذهبی سرزمین‌های اسلامی و تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی بین مسلمانان و ارامنه با دقت زیادی تشریح شده‌اند.

با توجه به این ویژگی‌ها، این کتاب نه تنها به روشن کردن بخش‌هایی از تاریخ ایران و سرزمین‌های اسلامی و شرق اروپا می‌پردازد، بلکه به‌عنوان یک منبع ارزشمند و قابل اعتماد برای پژوهشگران حوزه تاریخ نیز مطرح می‌شود.

انتشارات امیرکبیر کتاب «سفرنامه یوهان شیلت برگر» را در ۳۶۸ صفحه و با قیمت ۲۱۰ هزار تومان در قطع وزیری منتشر کرد.

سفرنامه یوهان شیلت برگر

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612