کد خبر:5947
پ
فاقد تصویر شاخص

سرگذشت شعر فارسی در ایتالیا

نشست نقد و بررسی کتاب «گهی حجاب و گه آیینه (شعر فارسی در ایتالیا)» روز سه شنبه 22 مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود

میراث مکتوب – نشست نقد و بررسی کتاب «گهی حجاب و گه آیینه (شعر فارسی در ایتالیا)» روز سه شنبه 22 مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «گهی حجاب و گه ‌آینه»، گزیده‌ ای از شعر کلاسیک فارسی است که به زبان ایتالیایی ترجمه و در ایتالیا  منتشر شده است و از رودکی تا شاطرعباس صبوحی را در بر می‌گیرد. ترجمۀ این اشعار به همت ایمان منسوب بصیری و خانم کارلا د بللیس انجام شده و انتشارات San Marco dei Giustiniani آن را منتشر کرده است. مترجمان کتاب در برگردان وزن و قافیه و حس منطقی در اشعار از زبان فارسی به ایتالیایی موفق بوده‌اند و در ایتالیا با استقبال خوبی رو به ‌رو شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۲ مهر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی دربارۀ کتاب گهی حجاب و گه آیینه اختصاص دارد که با حضور کلارا کورونا، محمدحسن جلیلی، کارلو چرتی و ایمان منسوب ‌بصیری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچۀ سوم برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612