کد خبر:5661
پ
khatami-ahmad-m

زان یار دلنوازم شکری است با شکایت

استاد حسن لاهوتی را – که خدایش بیامرزاد! – نخستین بار در سال 1386 در همايش دین و مولانا که از سوی مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفه در دانشگاه شیراز برگزار شد، دیدم

میراث مکتوب – استاد حسن لاهوتی را – که خدایش بیامرزاد!- نخستین بار در سال 1386 در همایش دین و مولانا که از سوی مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفه در دانشگاه شیراز برگزار شد، دیدم.

خوشبختانه کار از دیدن گذشت و هنگامی که به توصیۀ دوست دانشمند و نازنینم جناب آقای دکتر نیری و به همراه استاد و همکار گرانمایه جناب آقای دکتر علی محمد سجادی و شادروان استاد حسن لاهوتی به گشت و گذاری در شهر پرداختیم و بر مزار حافظ فاتحه ای خواندیم و در آرامگاه سعدی زمانی آرام یافتیم و به زیارت مراقد مشایخ شیراز رفتیم، فرصتی پیش آمد تا گفت وگویی با مرحوم لاهوتی داشته باشم و از بیاناتش استفاده کنم. او را همان گونه که انتظار داشتم، مردی آرام، متواضع، عمیق و دقیق و البته خوش محضر و بذله گو یافتم با ملاحت و نکته سنجی هایی که مرا به یاد استاد اسماعیل دولتشاهی می انداخت؛ هنگامی که با او و تنی چند از همکاران مثنوی میخواندیم و لذتها میبردیم.

خدای بزرگ او را هم بیامرزاد!

ادامه این مطلب نوشته دکتر احمد خاتمی را که در شماره 56 و 57 دوماهنامه تخصصی گزارش میراث منتشر شده است بر روی فایل پایین بخوانید.


دريافت فايل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612