کد خبر:12863
پ
roonamaei

رونمایی از کهن‌ترین نهج البلاغۀ جهان

به مناسبت شب‌های قدر و قرار داشتن در ایام شهادت حضرت علی(ع) از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخۀ خطی نهج البلاغه رونمایی می‌شود.

میراث مکتوب- به مناسبت شب‌های قدر در دهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخۀ خطی نهج البلاغه رونمایی می‌شود.

این نسخۀ خطی که قدیمی‌ترین نسخۀ نهج البلاغه در جهان است، در سال 544 ه.ق به خط محمد بن محمد بن احمد النقیب به خط نسخ 17 سطری کتابت شده و دارای عناوین شنگرف و زنگار است.

در این نسخه که توسط مرحوم فاضل‌خان در 1065ق وقف کتابخانۀ آستان قدس رضوی شده، علاوه بر متن کامل نهج البلاغه، در انتهای کتاب دربارۀ نقش مُهرهای حضرت علی(ع) و تجلیل از نهج‌البلاغه، مطالبی عنوان شده است.

برخی دیگر از نهج البلاغه‌های خطی نفیس در گنجینۀ کتب خطی آستان قدس رضوی، از جمله نسخه‌ای مربوط به نیمۀ نخست قرن پنجم قمری، نیز در این نشست فرهنگی معرفی می‌شود.

این مراسم ساعت 10 روز سه‌شنبه 7 خردادماه سال جاری، مطابق با بیست و سوم ماه مبارک رمضان، در محل موزۀ قرآن و نفایس و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حضور در این نشست فرهنگی برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

منبع: پایگاه کتابخانه آستان قدس رضوی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612