کد خبر:17922
پ
D8B9D984DB8C20D985DB8CD8B1D8A7D981D8B6D984DB8C

دیدار و گفتگو با سیدعلی میرافضلی

دویست و یازدهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا به دیدار و گفتگو با سیدعلی میرافضلی اختصاص یافته‌است.

میراث مکتوب- دویست و یازدهمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا، به مناسبت انتشار کتاب «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی»، به دیدار و گفتگو با سیدعلی میرافضلی اختصاص یافته‌است.

این مراسم با حضور دکتر محمدرضا ترکی، دکتر جواد بشری، دکتر بهرام پروین گنابادی و علی دهباشی از ساعت نه و نیم تا یازده صبح پنجشنبه دوم دی‌ماه 1400 در محل کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود. بخاطر رعایت قوانین بهداشتی دوران کرونا، این جلسه به صورت مجازی برگزار و از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:

Instagram.com/bukharamag

Instagram.com/farhangan.ir

سید علی میرافضلی در سال ۱۳۷۳ در مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۹۴ به ایشان مدرک درجه یک هنری تعلق گرفت. از ایشان بیش از ۲۴ عنوان کتاب در حوزه شعر و پژوهش‌های ادبی و بیش از یکصد مقاله در نشریات ادبی منتشر شده است. سیدعلی میرافضلی در سال ۱۳۹۸ بخاطر کتاب «چهار خطی» جایزه کتاب سال دریافت کرد. همچنین در سال ۱۳۹۰ جایزه برگزیده جشنواره ملی نقد کتاب بخاطر مقاله «عشق آمدنی بود نه آموختنی» به ایشان تعلق گرفت.

کتاب «رباعیات خیام و خیامانه‌های پارسی» حاصل چند دهه پژوهش و تحقیق سید‌علی میرافضلی درباره خیام است. او در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «کتاب پیش‌رو وام‌دار همه کسانی است که در ۱۲۰ سال گذشته حرف تازه‌ای در شناخت و سنجش و ارزیابی رباعیات خیام گفته‌اند. اما در حد بضاعت خود سعی کرده‌ام که در این عرصه یک قدم رو به جلو بردارم و در تحقیقات متوقف نمانم».

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612