کد خبر:35597
پ
admin-ajax

پیام مدیرعامل میراث مکتوب در پی درگذشت دکتر محمد غلامرضایی

بانهایت تأسف و تأثر، استاد سبک شناسی ایران به دیار باقی شتافت.

پیام مدیرعامل میراث مکتوب در پی درگذشت دکتر محمد غلامرضایی:

درگذشت دکتر محمد غلامرضایی را به جامعه ادبی کشور، خانوادۀ داغدار و گروه ادبیات دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی تسلیت می‌گویم.

ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه یزد (از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۸) و پس از آن عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، از استادان خوش‌نامی بود که دانشجویانش همیشه از او به نیکی یاد می‌کردند و از درس او بهره‌ها برمی‌گرفتند. زمینۀ اصلی علاقۀ او، که تألیفات ارزشمندی در آن باب صورت داد، سبک‌شناسی بود؛ یکی از زمینه‌های مهجور در تحقیقات ادبی در ایران. آثار منتشرشده از او در باب سبک‌شناسی (از جمله «طرز عنصری»، «سبک‌شناسی شعر پارسی از رودکی تا شاملو» و «سبک‌شناسی نثرهای صوفیانه») نشان از آگاهی او در زمینۀ سبک‌شناسی و نیز آشنایی او با متون قدیم فارسی دارد. مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب افتخار آن را داشته‌است که کتاب «ارج‌نامۀ محمّد معین» را به‌کوشش دکتر محمّد غلامرضایی به انتشار برساند. روان‌شاد غلامرضایی در آن کتاب، زندگی‌نامه‌ای مفصّل و شرح جامعی از فعّالیت‌های گستردۀ زنده‌یاد محمّد معین را به دست داده‌اند، که در جای خود تألیفی پرزحمت و ارجمند است.

یادش گرامی و روانش در آرامش باد.

 

اکبر ایرانی

مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612