کد خبر:3899
پ
keivani-m-1

دکتر مجدالدین کیوانی سردبیر دوفصلنامه علمی – پژوهشی آینه میراث شد

دکتر مجدالدین کیوانی به عنوان سربیر دوفصلنامه علمی – پژوهشی آینۀ میراث منصوب شد

میراث مکتوب – دکتر مجدالدین کیوانی به عنوان سربیر دوفصلنامه علمی – پژوهشی آینۀ میراث منصوب شد. پیش از این دکتر حسن رضائی باغ‌بیدی سردبیری این دوفصلنامه را بر عهده داشت.
دکتر مجدالدین کیوانی در سال ۱۳۱۶ در شهر اصفهان به دنیا آمد. وی مدرک لیسانس ادبیات فارسی را در سال ۱۳۴۰ از دانشسرای عالی دریافت کرد و برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال ۱۳۴۷دکترای آموزش زبان‌های خارجی را از دانشگاه ویلز انگلستان دریافت کرد.
وی بعد از بازنشستگی فعالیت‌هایش را با تمرکز بیشتری بر ترجمه و نیز عضویت در شورای علمی دایره المعارف بزرگ اسلامی گسترش داد و با تألیف مقالات ارزشمند در دایره المعارف، نام خویش را در شمار مؤلفین پرکار دانشنامه نویسی در ایران نیز به ثبت رساند.
ترجمه اصول آموزش زبان، ترجمۀ اصول یادگیری و تدریس زبان، ترجمه حلاج/ نوشتۀ هربوت میسن، ترجمۀ شعر صوفیانه فارسی، ترجمۀ عزیز نسفی/ نوشتۀ لویدرریجون، ترجمۀ فراسوی ایمان و کفر اشعار و تعالیم محمود شبستری/ نوشتۀ لویزن، تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، حکمت اشراق و میراث تصوف و … برخی از آثار دکتر کیوانی است.
یادآور می شود دوفصلنامه آینه میراث از شمارۀ ۵۰ با رتبۀ علمی – پژوهشی منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612