کد خبر:12579
پ
D8B1D8B1D8B1D8B1_1

دکتر عارف نوشاهی، میهمان نشست مشترک میراث مکتوب و مؤسسۀ اکو

در راستای همکاری‌های دوجانبۀ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب و مؤسسۀ فرهنگی اکو، نشست هم‌اندیشی مشترک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در راستای همکاری‌های دوجانبۀ مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب و مؤسسۀ فرهنگی اکو، نشست هم‌اندیشی مشترک برگزار می‌شود.

این نشست هم‌اندیشی قرار است با حضور و سخنرانی دکتر عارف نوشاهی، محقق، نسخه‌شناس و فهرست نویس شبه قاره، روز دوشنبه، 13 اسفندماه 1397 از ساعت 14 در کتابخانۀ دیپلماتیک مؤسسۀ فرهنگی اکو برگزار شود.

همچنین دیگر سخنرانان این مراسم، دکتر محمدمهدی مظاهری، رئیس مؤسسۀ فرهنگی اکو، دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب و خانم دکتر فریبا افکاری، استاد دانشگاه و متخصص نسخ خطی خواهند بود.

لازم به ذکر است که برگزاری نشست مشترک مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب و مؤسسۀ فرهنگی اکو در راستای تفاهم­ نامه همکاری بین این دو مؤسسه صورت می‌گیرد که در ادیبهشت 1397 به امضای طرفین رسیده بود و دو طرف توافق کرده‌اند که در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک از جمله تألیف، ترجمه و انتشار کتب و نشریات، اجرای رویدادهای مشترک علمی و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، برگزاری همایش‌ها، سخنرانی‌ها، سمینارها در سطح ملی و بین‌المللی همکاری کنند.

همچنین دکترعارف نوشاهی به عنوان مهمان ویژۀ نشست مشترک آتی در مؤسسۀ فرهنگی اکو، پیش از این کارهای ارزشمندی در زمینۀ شناسایی نسخ خطی فارسی در منطقۀ شبه قارۀ هند دنبال کرده که از جمله کارهای ماندگار و ارزشمند ایشان کتاب چهار جلدی «فهرست نسخه‌های خطی فارسی پاکستان» می‌باشد. این کتاب که توسط مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده در سال جاری موفق به کسب دو عنوان ملی شد و در سی‌ و ششمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان اثر برتر در حوزۀ نسخۀ خطی  و بعد از آن نیز برگزیدۀ شانزدهمین دورۀ همایش حامیان نسخ خطی در بخش فهرست‌نگاری نسخ خطی و اسناد معرفی شد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612