کد خبر:2429
پ
library

دسترسی به برخی نسخه‌های خطی کتابخانه بریتانیا

به گزارش روابط عمومی مرکز، کتابخانه بریتانیا، با گذاشتن تصویر نسخه های خطی موجود در مجموعه نسخه های مینیاتوردار خود بر روی سایت کتابخانه، آنها را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.

میراث مکتوب- به گزارش روابط عمومی مرکز، کتابخانه بریتانیا، با گذاشتن تصویر نسخه های خطی موجود در مجموعه نسخه های مینیاتوردار خود بر روی سایت کتابخانه، آنها را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.
با مراجعه به لینک های زیر می توانید معرفی و فهرست نسخه های خطی مینیاتوردار کتابخانه را مشاهده نمایید. فهرست این نسخه ها را می توان از لینکهای زیر دانلود کرد.
http://www.bl.uk/catalogues/illuminatedmanuscripts/introduction.asp
http://www.bl.uk/catalogues/illuminatedmanuscripts/reuse.asp

جالب اینجاست که علیرغم وجود قانون کپی رایت در انگلستان، بخشی از تصاویر این نسخه ها قابل دسترسی و دانلود برای عموم است.

بسیاری از تصاویر دو مجموعه مهمِ هارلی (Harley Collection) و اسلون ( Sloane Collection) در سایت موجود می باشند. در این مجموعه تصویر تعدادی نسخه های خطی فارسی و عربی نیز وجود دارد. تصویر نسخه خمسه نظامی و کلیات خواجوی کرمانی از جمله نسخه های فارسی موجود در این مجموعه است که با کیفیت بسیار خوب در اختیار پژوهشگران قرار داده شده است
برای مشاهده تصویر نسخه های خطی فارسی اینجا کلیک کنید.
لازم بذکر است که هنوز این مجموعه به طور کامل دیجیتالی نشده است.

زینب پیری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612