کد خبر:34084
پ
n00346709-b-2

«در طریق ادب» نقد می‌شود

نشست نقد کتاب «در طریق ادب، از فردوسی تا نیما» نوشته سعید حمیدیان برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نشست نقد کتاب «در طریق ادب، از فردوسی تا نیما» نوشته سعید حمیدیان برگزار می‌شود.

این نشست توسط کارگروه ادبیات انجمن ایران‌شناسی و با سخنرانی سعید حمیدیان، مولف کتاب، اصغر دادبه، کامیار عابدی، احمدرضا بهرام‌پور عمران، محمدامیر جلالی و محمود جعفری دهقی برگزار می‌‌شود.

در معرفی این کتاب که در انتشارات مروارید منتشر شده آمده است: «سعید حمیدیان، استاد توانای ادبیات فارسی، در پژوهش‌های مختلف خود کوشیده است تا راز مانایی و رمز انسجام محتوایی و ادبی شماری از آثار ادبی را بر خواننده آشکار کند و او را در التذاذ وسیع‌تر از این آثار یاری دهد. کتاب حاضر مجموعه‌ای است منتخب و بسیار خواندنی از کتاب‌ها و مقاله‌های او درباره شاهنامه فردوسی، پنج‌گنج نظامی، بوستان و غزل سعدی، غزل حافظ، شعر سبک هندی و آثار معاصران مانند پروین اعتصامی و نیما یوشیج. مجموعه نوشته‌های او در کتاب حاضر علاوه بر آنکه راهنمایی برای منتقدان و محققان ادبی جوان‌تر محسوب می‌شود، خوانندگان را در معرض سیری تاریخی از تحولات شعر کهن و شعر نو فارسی نیز قرار می‌دهد.»

نشست نقد و بررسی این اثر، پنجشنبه (سی‌ام شهریور) از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه  در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو برپا خواهد شد.

در طریق ادب، از فردوسی تا نیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612