کد خبر:38852
پ
محمدناصر رهیاب

در سوگ محمدناصر رهیاب

محمدناصر رهیاب، استاد زبان فارسی در دانشگاه هرات و از چهره‌های ادبی افغانستان و در سال‌های گذشته رئیس دانشگاه خصوصی غالب در هرات بود. او در سال ۱۳۳۳ در غوریان هرات زاده شد و فارغ‌التحصیل دانشکدۀ زبان و ادبیات دانشگاه کابل بود. زنده‌یاد رهیاب سال‌های طولانی در آکادمی علوم افغانستان مشغول پژوهش بود و بعد […]

محمدناصر رهیاب، استاد زبان فارسی در دانشگاه هرات و از چهره‌های ادبی افغانستان و در سال‌های گذشته رئیس دانشگاه خصوصی غالب در هرات بود.

او در سال ۱۳۳۳ در غوریان هرات زاده شد و فارغ‌التحصیل دانشکدۀ زبان و ادبیات دانشگاه کابل بود.

زنده‌یاد رهیاب سال‌های طولانی در آکادمی علوم افغانستان مشغول پژوهش بود و بعد به‌عنوان مدیرمسئول مجله خراسان و استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه هرات کار کرده بود.

«سپیده‌دم داستان‌نویسی افغانستان»، «گره به باد مزن»، «شعر، هنر زبانی زیبا»، «سامان‌گرایی در نوشتار دانشگاهی»، «نقد ادبی» و «سبک‌شناسی» بخشی از آثار منتشر شده محمدناصر رهیاب است.

رهیاب به همراه زنده‌یاد عبدالکریم تمنا در نشست «رونمایی چاپ نسخه‌برگردان تاریخ هرات» در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب شرکت کرد و دربارۀ اهمیت این کتاب و برخی واژگان کهن فارسی دری آن اثر سخن گفت.

اینجانب در گذشت این استاد زبان فارسی افغانستانی و پژوهشگر متون ادبی و مباحث سبک‌شناسی و ادیب ایران‌دوست را تسلیت می‌گویم.

اکبر ایرانی
مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612