کد خبر:4931
پ
keramat-yonese-m-6

دربارۀ دوبیتی منسوب به خواجه نصیرالدین طوسی یاد شده در جنگ روضه الناظر و نزهه الخاطر

در جنگ روضه الناظر و نزهه الخاطر (گردآوردۀ عبدالعزیز بن ابی الغنایم کاشانی در سدۀ ۸ ق) چند سروده به نصیرالدین طوسی منسوب شده است

میراث مکتوب – در جنگ روضه الناظر و نزهه الخاطر (گردآوردۀ عبدالعزیز بن ابی الغنایم کاشانی در سدۀ ۸ ق) چند سروده به نصیرالدین طوسی منسوب شده است. در یکی از آن‌ها به اشارت، از ابوبکر به عنوان وارث واقعی خلافت یاد شده است. از آنجا که نصیرالدین طوسی یکی از بزرگان تشیع به شمار می‌آید به سختی می‌توان انتساب چنین سروده‌ای را به وی درست انگاشت.

چندی پیش مقاله‌ای با عنوان «تحقیقی در اشعار نویافتۀ خواجه نصیر الدین طوسی» به قلم دوست فاضل و ارجمند، سهیل یاری گل‌دره در مجله بهار ادب به چاپ رسید که در آن شماری از سروده‌های منسوب به نصیرالدین طوسی به نقل از جنگ‌های مختلف گرد آمده است. امروز (بیستم فروردین ) به لطف ایشان متن کامل مقاله و تصویر چند برگ از این جنگ به دست من رسید. آنچه در این جا می‌آید نکته‌ای در باب یکی از این سروده‌هاست.

متن کامل مقاله «دربارۀ دوبیتی منسوب به نصیرالدین طوسی یاد شده در جنگ روضه الناظر و نزهه الخاطر» نوشته دکتر یونس کرامتی را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط
…………………………………………………

تحقیقی در اشعار نویافته خواجه نصیر الدین طوسی (از سهیل یاری گل‌دره)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612