کد خبر:39724
پ
۱۳۳۸۳۰۲

داستان‌های حکمت‌آموز مولوی در کتاب «مثنویک»

داستان‌های حکمت‌آموز و پند و اندرزهای مولوی در کتاب «مثنویک» آورده‌ شده تا خواننده بتواند این داستان‌ها را با بیان و زبان مولوی و همان حس و حال مثنوی او در سطحی ساده‌تر بخواند.

میراث مکتوب- کتاب «مثنویک؛ گزیده و شرح مثنوی، دفتر اول» با گزینش و شرح مهری رزمجو از سوی انتشارات پَرنو تهران منتشر شده است.

مثنوی مولوی، یکی از مطرح‌ترین امهات ادبی فارسی است که کتاب‌های بیشماری از دل آن زاده‌شده و دریای معارف آن، هنوز هم مواج و بی‌پایان است. بسیاری از کتاب‌ها برای شرح مثنوی و یا روان‌خوانی داستان‌های تمثیلی آن به نثر نوشته شده‌است.

کلمه «مثنویک» که به شیوه و آوای پارسیک ساخته شده، نام کتابی است که مثنوی را با زبان خود مولوی و با همان ترتیب مطالب آن خلاصه کرده است. ابیات پیچیده عرفانی در این تلخیص نیامده و فقط داستان‌های حکمت‌آموز و پند و اندرزهای مولوی در کتاب مثنویک آورده شده تا خواننده بتواند این داستان‌ها را با بیان و زبان مولوی و همان حس و حال مثنوی او در سطحی ساده‌تر بخواند.

این کتاب در شش جلد در دست تلخیص و شرح است که جلد اول آن به همت مهری رزمجو با قیمت ۱۰۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612