کد خبر:25507
پ
۲۲-۱۲-۲۴-۹۵۱۱۲untitled-2

خلاصه الاشعار فی الرباعیات

میراث مکتوب- ابوالمجد محمد بن‌ سعود بن مظفر تبریزی از فضلای نیمۀ نخست قرن هشتم است که در حدیث و تاریخ و ادب و ریاضی نزد استادان برجستۀ تبریز که در آن عصر مهم‌ترین مرکز فرهنگی ایران و محل آمد و شد دانشمندان نامدار بود درس خواند. رساله‌های مجموعه سفینه تبریز که به دست او […]

میراث مکتوب- ابوالمجد محمد بن‌ سعود بن مظفر تبریزی از فضلای نیمۀ نخست قرن هشتم است که در حدیث و تاریخ و ادب و ریاضی نزد استادان برجستۀ تبریز که در آن عصر مهم‌ترین مرکز فرهنگی ایران و محل آمد و شد دانشمندان نامدار بود درس خواند. رساله‌های مجموعه سفینه تبریز که به دست او گردآوری و کتابت شده گویای آگاهی او از علوم گوناگون است.

خلاصه الأشعار فی الرباعیات از زمره رباعی‌نامه‌های موضوعی است که ابوالمجد تبریزی آن را در پنجاه باب و مشتمل بر پانصد رباعی در نیمه نخست قرن هشتم هجری تألیف و تدوین کرده است. نقل رباعیات بزرگان معاصر ابوالمجد در آذربایجان و اران مانند امین‌الدین حاجی و جلال‌الدین عتیق در کنار درج رباعیات کسانی مانند اثیرالدین امری و خواجه نصیرالدین طوسی گویای گرایش‌های محیط ادبی و عرفانی تبریز در آن عصر است. به‌تازگی این کتاب با تصحیح و تحقیق سیدمحمد عمادی حائری و به همت نشر هرمس منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سیزدهم دی ساعت ۱۵ به بحث و گفت‌وگو دربارۀ کتاب «خلاصه الاشعار فی الرباعیات» اختصاص دارد که با حضور سیدعلی میرافضلی، جواد بشری و سیدمحمد عمادی حائری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحهٔ این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

خلاصه الاشعار فی الرباعیات

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612