کد خبر:20380
پ
kholastoashar-m-1-1

خلاصة الاشعار و زبدة الافکار (بخش قم و ساوه)

تذکره بزرگ خلاصة الاشعاراثر تقی الدین کاشانی معروف به میرتذکره (زنده در 1016) دارای یک مقدمه، چهار رکن و یک خاتمه است.

میراث مکتوب – تذکره بزرگ خلاصة الاشعاراثر تقی الدین کاشانی معروف به میرتذکره (زنده در 1016) دارای یک مقدمه، چهار رکن و یک خاتمه است.

خلاصة الاشعار و زبدة الافکار (بخش قم و ساوه
مولف: میرتقی الدین کاشانی
تصحیح و تحقیق: علی اشرف صادقی
شمارگان: 500
بها: 15500 تومان
ناشر: مرکز پژوهشی میراث مکتوب با همکاری کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران

رکن اول مشتمل بر دو جلد و حاوی احوال و اشعار قصیده سرایان قدیم از آغاز عهد غزنوی تا قرن هشتم است. رکن دوم شامل احوال و اشعار غزل سرایان و بعضی قصیده سرایان تا پایان قرن هشتم است. رکن سوم حاوی تراجم و اشعار غزل سرایان و بعضی قصیده سرایان از حافظ به بعد است.
رکن چهارم دربردارنده شرح حال و اشعار شعرای زمان سلطان حسین میرزا از جامی تا زمان تألیف کتاب است. در این چهار رکن احوال و اشعار 247 تن آمده است.
میرتقی الدین محمد ابن شرف الدین علی حسینی کاشانی معروف به میرتذکره و متخلص به «ذکری» از شعرا و نویسندگان دوره صفوی است که خلاصة الاشعار و زبدة الافکار را طی نزدیک به 40 سال جمع آوری کرد. این اثر از 12 اصل تشکیل شده و هر اصل به یکی از شهرها و نواحی جغرافیایی مختلف ایران اختصاص دارد.
در اثر حاضر شرح حال شعرای قم و ساوه بیان شده است.

……………………………………………

نظر کاربر: نظر به نیاز کتابداران و مراکز اطلاع رسانی در حوزه کتاب بهتر است که قطع کتاب، تعداد صفحه و نوع جلد را نیز اطلاع رسانی کنید.

نظر کاربر: شیدا
دوشنبه 15 مهر 1392 – 08:11
آرزوی سلامتی برای مصحح خواهانم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612