کد خبر:36566
پ
IMG_20231115_130744

حضور خلوت انس

میراث مکتوب- مغتنم ایامی است که میراث مکتوب، در دوران عسرت و حسرت، شمع جمع چهره‌های فرهیختۀ روزگار خویش است. هرماه هم یادی می‌شود از یکی از بزرگان فرهنگ کشور ـ و این ماه به یاد مدرس رضوی ـ و هم تکریم می‌شود از یک خادم برجستۀ دانایی و فضیلت ــ و این ماه قدردانی […]

میراث مکتوب- مغتنم ایامی است که میراث مکتوب، در دوران عسرت و حسرت، شمع جمع چهره‌های فرهیختۀ روزگار خویش است. هرماه هم یادی می‌شود از یکی از بزرگان فرهنگ کشور ـ و این ماه به یاد مدرس رضوی ـ و هم تکریم می‌شود از یک خادم برجستۀ دانایی و فضیلت ــ و این ماه قدردانی شد از دکتر محمود رفیعی ــ با اهداء لوح سپاس به دست استاد مهدی محقق.
نمی‌دانم تاریخ ایران دیگر مانند دکتر محمدعلی موحد، دکتر فتح‌الله مجتبایی، دکتر مهدی محقق، دکتر علی بلوکباشی، دکتر علی‌اشرف صادقی، دکتر یوسف ثبوتی و دهها الگوی پژوهش و دانش را در دامان خود خواهد پروراند یا نه. پاسخ روشن است.
اکنون زیارتکدۀ میراث مجمع خوبان است و محفل انس و دیدار با اهل دل. حال اگرچه آه در بساط نداریم تا به قدر کفایت کتاب چاپ کنیم و پژوهانه‌اش را پرداخت نماییم، گاه به لطف حق، عنایتی حاصل می‌شود، برگ سبزی تحفۀ درویش می‌کنیم تا چراغ این خانه روشن بماند که چراغ‌داری دیگر بسیار مشکل شده است، آن هم در سی‌سالگی گنجی که به رنج حاصل شده‌.
بسی رنج بردم در این سال سی
به احیای گنجینــــۀ پارســی ……
متن لوح سپاس را که در نیمه‌شب سه‌شنبه نوشتم، تقدیم می‌کنم:
آسمان علم و ادب ایران، همواره به وجود دانشمندان شیفته و عاشق دانش و ترویج علم روشن بوده است. دکتر محمود رفیعی که در علم طب از سرامدان است، در امر مقدس طبابت، ندای دل را لبیک گفته و بخشی از عمر خود را صرف تألیف و ترجمه و تصحیح متون ادبی و علمی نموده است. تصحیح و انتشار دیوان نزاری قهستانی، احیاء آثار علمی عبدالعلی بیرجندی از جمله شرح بیست باب در معرفت اسطرلاب و آلات الرصد، ترجمۀ چند جلد گزارش‌های محرمانۀ کنسولگری انگلیس در سیستان، تألیف و انتشار چندین اثر درباره شهر بیرجند و حمایت و مشارکت در نشر آثار متعدد، نشانگر تعلق او به موطن خود بیرجند و بیانگر شیفتگی او به نشر علم در ایران است.
مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، با اهدای این لوح سپاس، مقام علمی این دانشمند فرزانه را ارج نهاده و برای ایشان آرزوی بهروزی و توفیقات بیشتر از درگاه خدای متعال دارد.
اکبر ایرانی
مدیر عامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612