کد خبر:2257
پ
Anoshe-m

حسن انوشه ، چهره فرهنگی منطقه اکو شد

حسن انوشه، به عنوان پژوهشگر برگزیده و چهره فرهنگی منطقه اکو انتخاب و از وی در اجلاس سران اکو که ۲۵ مهر ماه ۹۱ در باکو برگزار گردید در حضور رؤسای جمهور و وزرای فرهنگ این کشورها تقدیر شد.

میراث مکتوب – حسن انوشه، به عنوان پژوهشگر برگزیده و چهره فرهنگی منطقه اکو انتخاب و از وی در اجلاس سران اکو که ۲۵ مهر ماه ۹۱ در باکو برگزار گردید در حضور روسای جمهور و وزرای فرهنگ این کشورها تقدیر شد.
حسن انوشه- پژوهشگر تاریخ و زبان و ادبیات فارسی و سرپرست دانشنامه ادب فارسی – نویسنده کتاب ناشنیده‌های زبان فارسی است. وی در این کتاب طی ۱۷ سال تمامی واژه‌ها و کلمات اصیل فارسی را که در زبان مردم افغانستان ساری و جاری است، استخراج و گردآوری کرده است. اهمیت این اثر در این است که امروزه کشورهای فارسی‌زبان به هماهنگی در واژه‌گزینی نیاز دارند، چراکه برای مثال زبان فارسی در افغانستان از سوی زبان انگلیسی تهدید می‌شود یا لغات روسی خطری برای زبان فارسی در تاجیکستان به حساب می‌آیند.
مرکز پژوهشی میراث مکتوب، کسب این موفقیت ارزشمند را به ایشان تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت های روزافزون دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612