کد خبر:2531
پ
ansarim-2

جدیدترین آثار در دست انتشار حسن انصاری در دانشگاه برلین

حسن انصاری پژوهشگر حوزه علم کلام و فلسفه اسلامی در دانشگاه آزاد برلین و مدرس اصول فقه و تاریخ علم کلام در این دانشگاه است. وی همچنین عضو وابسته مرکز ملی پژوهشهای علمی فرانسه و نیز عضو انجمن بین المللی تاریخ علوم و فلسفه عربی و اسلامی (پاریس) است.

میراث مکتوب- دکتر حسن انصاری، در تارنمای خود دو کتاب در دست چاپ در دانشگاه آزاد برلین، را به شرح زیر معرفی کرده است.
حسن انصاری پژوهشگر حوزه علم کلام و فلسفه اسلامی در دانشگاه آزاد برلین (انستیتوی مطالعات اسلامی) و مدرس اصول فقه و تاریخ علم کلام در این دانشگاه است. وی همچنین عضو وابسته مرکز ملی پژوهشهای علمی فرانسه (بخش مطالعات ادیان کتاب) و نیز عضو انجمن بین المللی تاریخ علوم و فلسفه عربی و اسلامی (پاریس) است.
از شمار کتابهای در دست چاپ به صورت چاپ نسخه برگردان،وی دو کتاب زیر را که مراحل نهایی کار را طی می کند در تارنمای خود در سایت حلقه کاتبان معرفی کرده است:
۱- «شرح الإرشاد» از أبو القاسم سلیمان بن ناصر الأنصاری بر اساس کهنه ترین و کاملترین نسخه آن در استانبول.
این کتاب شرحی است بر ارشاد امام الحرمین جوینی در دانش کلام اشعری و شارح نیز که از شاگردان جوینی است از دانشمندان مشهور اشعری در خراسان است که تاکنون در دانش کلام قسمتی از کتاب الغنیه او در دو جلد به چاپ رسیده است. از شرح ارشاد چندین نسخه کامل و ناقص باقی است، اما نسخه محل چاپ کهنه ترین این نسخه هاست که با مقدمه و فهارس به چاپ خواهد رسید.
۲- چاپ نسخه برگردان دستینه صوفیانه ای بی نهایت ارزشمند به نام «دلاله المستنهج إلی معالم المعارف ورساله المستبهج إلی عوالم العوارف»؛ موجود در کتابخانه آیاصوفیا، ش ۱۷۸۵٫
این کتاب هم همراه مقدمه تفصیلی و فهارس به چاپ می رسد. این کتاب تألیفی است از الإمام فخر الدین أَبُو عبد الله مُحَمَّد بن إِبْرَاهِیم بن أَحْمد بن طَاهِر بن مُحَمَّد بن طَاهِر ابْن أَحْمد الفارسی الشِّیرَازِیّ الفیروزابادی الخبری الشافعی الصوفی (د. ۶۲۲ق ).

منبع: کتابخانه مجلس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612