کد خبر:39125
پ
لوگوی میراث مکتوب. مؤسسه ۴

توجه به متون پساکلاسیک؛ نقطه قوت مؤسسۀ میراث مکتوب

رضا پورجوادی: در دوره‌ای که توجه به متون پَسا کلاسیک بیشتر شد، میراث مکتوب با انتشار متون متعدد در زمینه‌های مختلف به یاری محققان آمد و تحقیقات آنها را تسهیل کرد.

میراث مکتوب- از من خواسته‌اند تا مطلبی درباره انتشارات میراث مکتوب به مناسبت سی سالگی تأسیس آن بنویسم. با اینکه مدتهاست در این صفحه چیزی ننوشته بودم، اجابت کردم.

آن جنبه از سیاست‌های میراث مکتوب و مدیر کوشا و محترم آن، دکتر ایرانی، که من به طور خاص شایسته تقدیر می‌دانم آن است که کار خود را به متون کلاسیک، نفیس و درجه یک محدود نکرده و به رطب و یابس هر دو توجه می‌کند. دقیقا نقطه قوت آن هم همین است. کسانی که با مطالعات تاریخی آشنایی دارند می‌دانند که متون به ظاهر کم‌اهمیت مسائلی را حل می‌کنند که با اتکای صرف به آثار کلاسیک قابل حل نیستند.

میراث مکتوب به زمان ما تعلق دارد. در دوره‌ای که توجه به متون پَسا کلاسیک بیشتر شد، میراث مکتوب با انتشار متون متعدد در زمینه‌های مختلف به یاری محققان آمد و تحقیقات آنها را تسهیل کرد. در سالهای اخیر هم با انتشار نسخهٔ الکترونیک کتابها برای محققان خارج از ایران این امکان را فراهم کرد تا این کتابها را بلافاصله پس از چاپ در اختیار داشته باشند.

رضا پورجوادی، پژوهشگر فلسفه، ساکن آلمان

رضا پورجوادی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612