پ

تصاویری از حضور زنده‌یاد استاد پرویز اذکائی در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

میراث مکتوب- دکتر پرویز اذکایی پژوهشگر و مورخ برجسته ایران و همدان صبح امروز ، ۲۵ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۲ بر اثر بیماری در بیمارستان بوعلی همدان درگذشت.

استاد اذکائی همکاری و ارتباط پیوسته و نزدیکی با مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب داشت و به دفعات در جلسات و نشست‌های این مؤسسه حضور یافته و سخن گفته بود.

همچنین در سال ۱۳۹۴ لوح تقدیری از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به استاد اذکائی اهدا شد. در این لوح تقدیر آمده بود:

«فرزانۀ دانشمند
جناب آقای دکتر پرویز اذکایی (سپیتمان)
آینۀ تمام قد فرهنگ ایرانی همواره تصویری از انسان‌هایی را به نمایش گذاشته که همّت مردانۀ آنها زبانزد فرهیختگان و دانشی مردان و مایۀ مباهات و افتخار مردم فرهنگ پرور این کهن بوم و بر بوده است. جناب‌عالی با آثار ماندگاری که در حوزۀ تاریخ و تمدن همدان از خود به یادگار گذاشته‌اید، نشان داده‌اید که آن خطّۀ کهن همچنان جایگاه والای خود را در تعالی و شکوفایی دانش ایرانی حفظ کرده است. مرکز پژوهشی میراث مکتوب کوششهای علمی و همت والای حضرتعالی را در حوزۀ پژوهش و تصحیح متون کهن علمی و فلسفی اسلامی از جمله تصحیح و ترجمۀ الاثار الباقیه عن القرون الخالیه اثر ابوریحان بیرونی و پژوهش در آثار محمد بن زکریای رازی و همچنین ارائۀ مقالات پژوهشی ارزنده ارج می‌نهد و کامیابی بیشتر شما را از ایزد متعال خواستار است.

اکبر ایرانی
مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب»

 

در ادامه گلچینی از تصاویر حضور ایشان در مؤسسۀ میراث مکتوب و جلسات این مؤسسه را می‌بینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612