کد خبر:1968
پ
PAYAMBAHERESTAN-M

تاریخ پزشکی ایران و اسلام در فصلنامه پیام بهارستان

این شماره از پیام بهارستان، نخستین شماره از سه شماره ای است که تاکنون این فصلنامه به تاریخ پزشکی اختصاص داده است. در مطالب این شماره به پزشکی دوره های صفویه (یک عنوان)، قاجاریه (۸ عنوان)، قلجاریه و پهلوی توامان (۴ عنوان) و پهلوی (۵ عنوان) توجه ویژه ای شده است.

میراث مکتوب – الف – پیام بهارستان فصلنامۀ اسناد، مطبوعات و متون، دورۀ دوم، سال دوم، ویژۀ تاریخ پزشکی، تهران، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، پاییز ۱۳۸۹، ۱۳۰۵ صفحه.
این شماره از پیام بهارستان نخستین شماره از سه شماره‌ای است که تاکنون این فصلنامه به تاریخ پزشکی اختصاص داده است. در مطالب این شماره به پزشکی دوره‌های صفویه (یک عنوان)، قاجاریه (۸ عنوان)، قاجاریه و پهلوی توامان (۴ عنوان) و پهلوی (۵ عنوان) توجه ویژه ای شده است.
۱ – مقالاتی که ساختار شبه دائره المعارفی و یا شبه علمی – پژوهشی دارند ؛ بیشتر این مقالات بر پایۀ اسناد موجود تألیف شده و در پایان آنها از تصاویر اسناد استفاده شده آمده است.
مقاله ای که بخشی از آن را مطالعه کردید نوشتۀ شمامه محمدی فر دربارۀ تاریخ تاریخ پزشکی ایران و اسلام در فصلنامۀ پیام بهارستان(ویژه تاریخ پزشکی) است که در شمارۀ اول نشریۀ میراث علمی اسلام و ایران به چاپ رسیده است.
برای مطالعۀ متن کامل این مقاله در قسمت دریافت فایل کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612