کد خبر:10547
پ
almazkor

تاريخ خاندان آل مذكور

شبه جزیره بوشهر تاریخی چند هزار ساله دارد. این کتاب وضعیت حکمرانی بر این ناحیه را از ابتدای دوره صفوی تا اواسط قاجاریه مورد بررسی قرار داده است.

میراث مکتوب – شبه جزیره بوشهر تاریخی چند هزار ساله دارد. این کتاب وضعیت حکمرانی بر این ناحیه را از ابتدای دوره صفوی تا اواسط قاجاریه مورد بررسی قرار داده است. در این برهه زمانی، خاندانی که بیش از دیگران، بر این سرزمین حکومت کرده، «آل مذکور» است؛ همچنین ایرن دوره نسبت به دوره های پیشین، تاریخ روشن تری دارد و یا از ابہام کمتری برخوردار است.

 

افراد این خاندان از آغاز پادشاهی کریم خان زند تا سالهای اول سلطنت ناصرالدین شاه قاجار، یعنی بیشں از یک قرن، بر بندر بوشهرو بنادر اطراف آن و پسکرانه های شمالی خلیج فارسں و مدت زمانی نیز بر جزیرہ بکترین در کرانۀ جنوبی خلیج فارسں، فرمانروایی کردند. در واقع این کتاب پژوهشی است در باره خاستگاه این خاندان، سرگذشت و سرنوشت حاکمان آن، تأثیری که آنان بر فرهنگ ملی گذارده اند و تأثیری که از آن گرفته اند. همچنین در این کتاب تعامل این خاندان با همسایگان داخلی و خارجی، آثار بر جای مانده و شناسایی بازماندگان آنان بررسی شده است.

مظفری‌زاده، علیرضا،  تاریخ خاندان آل مذكور ، بوشهر، بنیاد ایرانشناسی بوشهر، 648صفحه، قطع: وزیری، 400000  ریال، 1396.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612