کد خبر:25673
پ
۲۳-۱-۷-۱۳۳۰۱۸untitled-2

تأملی در تلویحات سهروردی

نشست «تأملی در تلویحات سهروردی» از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ سهروردی با سخنرانی نجفقلی حبیبی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- سهروردی در حیات کوتاه خود مکتب فکری نوینی را در اسلام تأسیس کرد و بیش از پنجاه کتاب به زبان فارسی و عربی نوشت که از مهم‌ترین کتب تاریخ فلسفه اسلامی محسوب می‌شوند.

سهروردی «تلویحات» را به عنوان نخستین گام در جهت ریختن شالوده فلسفۀ اشراق خود، به سنت مشائی به رشتۀ تحریر درآورد. سهروردی در تلویحات شرح مشاهده یا رؤیتی را گزارش می‌کند که در آن به تصور خود، ارسطو را می‌بیند و گفت‌وگوهایی با وی انجام می‌دهد.

چهار رسالۀ سترگ او حاوی اصول عقاید سهروردی است: تلویحات، مقاومات، مطارحات و حکمه الاشراق. تلویحات سرآغاز خوبی برای شناخت اندیشه‌های سهروردی است.

سی‌وششمین نشست از  مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ سهروردی به «تأملی در تلویحات سهروردی» اختصاص دارد که با حضور دکتر نجفقلی حبیبی در روز چهارشنبه ۲۱ دی ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحۀ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 تأملی در تلویحات سهروردی
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2023-01-07 10:00:43Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612