کد خبر:10518
پ
belaghat

«بلاغت، از آتن تا مدینه» نقد می شود

کتاب «بلاغت، از آتن تا مدینه» نوشته‌ی داوود عمارتی‌مقدم در نشست ویژه‌ی شهر کتاب با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون و دانشگاه نیشابور نقد می‌شود.

میراث مکتوب – کتاب «بلاغت، از آتن تا مدینه» نوشته‌ی داوود عمارتی‌مقدم در نشست ویژه‌ی شهر کتاب با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون و دانشگاه نیشابور نقد می‌شود.
این کتاب به بررسی تطبیقی فن خطابه‌ی یونان و روم باستان و بلاغت اسلامی تا قرن پنجم هجری می‌پردازد. دیدگاه غالب درباره‌ی خاستگاه بلاغت اسلامی آن است که این پدیده از دل پژوهش‌های قرآنی و بررسی اشعار عربی سر برآورده است. کتاب حاضر این دیدگاه را به چالش می‌کشد و در مقابل ریشه‌های بلاغت را در دل فن خطابه‌ی یونان و روم باستان می‌جوید.
نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۰ صبح به نقد و بررسی کتاب «بلاغت، از آتن تا مدینه» اختصاص دارد که با حضور دکتر مهدی محبتی، دکتر علیرضا نیکویی و دکتر داوود عمارتی‌مقدم در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612