کد خبر:38932
پ
شادروی منش 2

بسی رنج بردم در این سال سی

سی سال از بنیان‌گذاری میراث مکتوب گذشت. سی سال آزگار … برای آنان که از دور دستی بر آتش دارند، این تنها عددی است مانند همۀ اعداد.

میراث مکتوب- سی سال از بنیان‌گذاری میراث مکتوب گذشت. سی سال آزگار …

برای آنان که از دور دستی بر آتش دارند، این تنها عددی است مانند همۀ اعداد؛ امّا برای آن‌که خود در میانۀ میدان است و فرمان «فَاستَقِم» را خود به جان پذیرفته است، مصداق آن است که «موی سپید می‌کند».

در روزگاری که فرهنگ و هنر بر کناره می‌روند و از هر بی‌مهری‌ای کریمانه می‌گذرند، نگاه داشتن جهت قطب‌نما کاری است از جنس کرامت.

یَرَی النّاسُ دُهناً فی القَواریرِ صافیاً

وَ لَم یَدرِ ما یَجری عَلی رَأسِ سِمسِمِ

روغنی در شیشه بینی صاف و روشن ریخته

غافلی بر سر چه آمد کنجد بی‌چاره را

بایزید بسطامی گفته است: «عَمِلتُ فی المجاهَدَةِ ثَلاثینَ سَنَة فَما وَجَدتُ شیئاً أشدُّ عَلَیَّ مِن العلمِ وَ مُتابَعَتِهِ: سی سال مجاهدت کردم بر من هیچ چیز سخت‌تر از علم و متابعت آن نیامد.»

کارنامهٔ درخشان میراث مکتوب نشان می‌دهد در این سال‌ها تنها ناشر کتاب و نشریه‌هایی معتبر نیست؛ مؤسسه‌ای است پژوهشی که دامنهٔ  فعّالیت‌هایش را در حوزهٔ فرهنگ تراثی گسترش داده و نیز «مجمع اهل دل است و مرکز علمای متبحّر».

ثبات مدیریّتی با اعتدال شاید مهم‌ترین رمز بقای رو به کمال این مجموعه باشد.

به جناب دکتر ایرانی، مدیر ارج‌مند کاردان میراث مکتوب و یاوران پیدا و پنهانش سی‌سالگی میراث مکتوب را فرخنده‌باد می‌گویم و برایشان آرزوی بهروزی روزافزون دارم.

روشن بماند چراغ این خانۀ روشنی.

وَ واعَدنا ثَلاثین… وَ أَتمَمنا بأعشار.

محمد شادرو‌ی منش
استادیار گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612