کد خبر:5765
پ
ahmadigivi-m

بزرگداشت دکتر حسن احمدی گیوی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

بزرگداشت مرحوم دکتر حسن احمدی گیوی، روز دوشنبه 13 مرداد در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود

ميراث مكتوب – بزرگداشت مرحوم دکتر حسن احمدی گیوی، روز دوشنبه 13 مرداد در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور پاسداشت و تعظیم و تکریم از مفاخر علمی- فرهنگی ایران اسلامی، مراسم بزرگداشت استاد دانا و دستور‌نویس توانا مرحوم دکتر حسن احمدی گیوی، را با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش روز دوشنبه 13 مردادماه سال جاري از ساعت 17 الی 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرگرد بشیری، شماره 71 برگزار می‌کند.

آشنایی با فعالیت های علمی دکتر حسن احمدی گیوی

دكتر احمدی گیوی در سال ۱۳۰۶ شمسی در شهر گیو در استان اردبیل دیده به جهان گشود. دورۀ ابتدایی را در شهرستان گیوی گذراند. سپس در رشتۀ فلسفه مدرک فوق لیسانس را دریافت کرد. دکتری خود را نیز در رشته ادبیات دانشگاه تهران دریافت نمود. دکتر احمدی گیوی بیش از 50 جلد اثر منتشر کرده است که از آن جمله می توان به کتاب ‌های آیین پژوهش و مرجع‌ شناسی، از فن نگارش تا هنر نویسندگی، دستور تطبیقی زبان ترکی و فارسی، دستور تاریخی فعل و شوریده و بی‌ قرار اشاره کرد. او همچنین بیش از چهار دهه با مؤسسۀ لغت‌نامۀ دهخدا همکاری داشت.

دکتر حسن احمدی گیوی، صبح روز سه شنبه 26 اردیبهشت ماه سال 1391 در سن هشتاد و پنج سالگی به علت ایست قلبی در منزلش از دنیا رفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612