کد خبر:9495
پ
kart-dr-rajaei

بزرگداشت دکتر احمدعلی رجایی بخارایی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت دکتر احمدعلی رجایی بخارایی را در محل انجمن برگزار می‌کند.

میراث مکتوب – انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت دکتر احمدعلی رجایی بخارایی را در محل انجمن برگزار می‌کند.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نظر دارد به مناسبت گذشت قریبِ سی و هشت سال از رحلت استاد فرزانه، مرحوم دکتر احمدعلی رجایی بخارایی، استاد دانا و رئیس اسبق دانشکدۀ ادبیات دانشگاه مشهد، مصحح و قرآن‌پژوه توانا مراسم یادبود و بزرگداشتی برای آن فقید سعید برگزار کند و از خدمات علمی و فرهنگی که در طول حیات پربار خود به زبان و ادب فارسی انجام داده‌اند تقدیر به عمل آورد.
این مراسم روز دوشنبه 15 آذر‌ماه 1395، از ساعت 17 الی 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می‌شود.

دکتر احمدعلی رجایی بخارایی در سال 1295 ش که در پاژ به دنیا آمد و تحصیلات خود را در این روستا به پایان برد سپس به تهران رفت و در رشتۀ  ادبیات فارسی موفق به کسب درجه دکترا گردید. مدتی رییس دانشکدۀ ادبیات مشهد بود و بعدها برای تدریس به دانشگاه تهران رفت. وی در سال 1357 درگذشت و در صحن عتیق حرم مطهر به خاک سپرده شد از عمده تألیفات این فرهیخته، فرهنگ اشعار حافظ، دربارۀ لهجه بخارایی و خلاصۀ شرح تعریف بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612