کد خبر:5807
پ
فاقد تصویر شاخص

برگزاری نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی

نشست «آشنایی با اصول فهرست ‌نویسی نسخه‌های خطی» با سخنرانی دکتر سیدمحمد طباطبایی «منصور» در روز دوشنبه 10 شهریور سال جاري از ساعت 16 تا ساعت 18 برگزار می‌شود

ميراث مكتوب – نشست «آشنایی با اصول فهرست ‌نویسی‌نسخه‌های خطی» با سخنرانی دکتر سیدمحمد طباطبایی «منصور» در روز دوشنبه 10 شهریور سال جاري از ساعت 16 تا ساعت 18 برگزار می‌شود.

در این نشست اصول اساسی و بنیادین برای فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی در کتابخانه‌ها و گنجینه‌های این نسخه‌ها مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد.

نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی، سومین نشست از این مجموعه جلسه‌های تخصصی شناخت فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی است که به مناسبت دهه کرامت و ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی به ویژه دوستداران نسخه‌های خطی می‌توانند در نشست یادشده حضور یابند.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در سال 1316 خورشیدی از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است.

این موقوفه 77 ساله اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است.

منبع: کتابخانه و موزه ملی ملک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612