کد خبر:4389
پ
۸۹

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی اسناد ایرانی

نخستین «همایش بین‌المللی اسناد ایرانی» روز دوشنبه ۲۵ آذر در مرکز همایش‌های کتابخانۀ ملی برگزار می‌شود

میراث مکتوب – اسناد مکتوب، بخشی از سرمایه‌های مطالعاتی هر منطقه‌ و کشوری است که با استناد به آن‌ها، تحقیقات در حوزه‌‌های مختلف فرهنگ و اجتماع استحکام و اصالت پیدا می‌‌کند.
بهره بردن از این‌گونه مدارک، نیاز به داشتن توانائی و علم استفاده کردن از آن‌هاست. گستردگی جغرافیای سیاسی و فرهنگی ایران ‌زمین در طول تاریخ بلند خود، به پراکندگی اسناد و مدارک تاریخی و فرهنگی آن انجامیده است.
به همین منظور نخستین «همایش بین المللی اسناد ایرانی» با هدف ایجاد فرصتی برای عمق بخشیدن به پژوهش‌‌های مبتنی بر اسناد، عرضه آخرین اطلاعات، روش‌ها و دستاوردهای مطالعات مربوط به آن در ایران و نیز کشورهای مرتبط با ایران، به ‌ویژه کشورهائی که با ایران دارای گذشته مشترک تاریخی و فرهنگی هستند، برگزار می‌شود.
در این همایش که از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، از پژوهشگران برتر در زمینه اسناد کشور قدردانی خواهد شد.
نخستین همایش بین‌المللی اسناد ایرانی روز دوشنبه ۲۵ آذر از ساعت ۸:۳۰الی ۱۲:۳۰ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612