کد خبر:7436
پ
rafee

برگزاری مراسم نکوداشت دکتر محمود رفیعی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به پاس خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی مورخ دانا و پزشک توانا دکتر محمود رفیعی مراسم بزرگداشتی برای آن استاد گرانقدر برگزار می کند.

میراث مکتوب – انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به پاس خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی مورخ دانا و پزشک توانا دکتر محمود رفیعی مراسم بزرگداشتی برای آن استاد گرانقدر برگزار می کند.

در این مراسم از خدمات علمی و فرهنگی ایشان در طول حیات پربار خود به ویژه در تاریخ بیرجند و قائنات تقدیر به عمل می آید.

این مراسم روز یکشنبه 19 مهرماه سال جاری از ساعت 17:30 الی 19:30 در سالن اجتماعات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی واقع در خیابان ولی عصر (عج)، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک 71 برگزار خواهد  شد.

آشنایی با زندگی و خدمات علمی دکتر محمود رفیعی

دکتر محمود رفیعی در هفتم دی ماه ۱۳۱۸ هجری شمسی درروستای درخش شهرستان درمیان دیده به جهان گشود. دوران کودکی ( تا قبل از دبستان) را در درخش و درمیان گذراند و تحصیل را در دبستان درخش شروع کرد و بعد به دبستان حکیم نزاری بیرجند رفت. دورۀ دبیرستان را در دبیرستان های شوکتی بیرجند و البرز تهران گذراند. دکتر محمود رفیعی پس از اتمام تحصیل دبیرستان، عازم کشور سوئیس شد و در سال ۱۹۵۸ میلادی تحصیل در رشتۀ پزشکی در دانشگاه ژنو را شروع کرد.

در آن دانشگاه از محضر استادان برجسته ای مانند پروفسور بیکل، پروفسور فرانچس کتی، پروفسور رودار و پروفسور روتیس هوزر که همگی از استادان برجسته بین المللی بودند بهره برد.

پس از اتمام دوره دکتری برای گرفتن تخصص و ادامه تحصیلات عازم انگلستان شد و به مدت سه سال در بیمارستان کودکان «گریت اورموند» در لندن و یک سال هم در «شفلید» نزد استادان سرشناس طب کودکان از جمله « پروفسور ایلینگ ورث» و «پروفسور ولف» دوره طب اطفال را گذراند و موفق به اخذ تخصص طب کودکان شد. دکتر محمود رفیعی پس از بازگشت به میهن در سال ۱۳۵۱ (ه.ش) دردانشگاه تهران ، مرکز طبی کودکان دکتر اهری ، با سمت استاد بیماری های کودکان از دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنشسته شد، اما همچنان به خدمات علمی، فرهنگی و درمان بیماران ادامه می دهد.

از آثار او می توان به زندگی و آثار نزاری، بیرجند نامه، دیوان شیخ عبدالحسین فنودی، زندگی و اشعار سری ( بدیع الزمان نور بخش) و … اشاره کرد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612