کد خبر:5636
پ
atarodi-azaiolah-m-1

برگزاری مجلس یادبود آیت‌الله عطاردی در تهران

مجلس یادبود و ترحیم آیت‌الله عطاردی امروز شنبه 11 مرداد در تهران برگزار می‌شود

ميراث مكتوب – مجلس یادبود و ترحیم آیت‌الله عطاردی امروز شنبه 11 مرداد در تهران برگزار می شود.

آیت الله عطاردی از علمای برجسته تهران و مشهد بود که هفته گذشته دارفانی را وداع گفت و در مشهد مقدس به خاک سپرده شد. مجلس ترحیم ایشان شنبه 11 مرداد از ساعت 15:30 تا 17 در مسجد الجواد(ع) میدان هفت تیر تهران با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور و نیز علاقمندان ایشان برگزار می شود.

وی در پنجم آذر 1307ش، در روستای بگلر از توابع شهرستان قوچان به دنیا آمد. آموزش های اولیه و روخوانی قرآن را در روستا از پنج سالگی آغاز کرد. در سال 1325 وارد حوزه علمیه قوچان و پس از دو سال در سال 1327 وارد حوزه علمیه مشهد شد. در آذرماه 1331 مشهد را برای ادامه تحصیل به مقصد تهران ترک کرد و در فضای تهران، کار تصحیح متون و همکاری با ناشران و محقّقان را آغاز کرد.

نخستین کار منتشر شده استاد، استخراج غلط نامه فروع کافی است که در سال 1334 به انجام رسیده و منتشر شده است. مرحوم استاد علی اکبر غفاری در این باره چنین نگاشته است: «هذا و أشکر جمیل مساعی شقیقی الفاضل الشیخ عزیزاللَّه العطاردی حیث عاضدنی فی تصحیحه المطبعی فشکر له ثمّ شکر». در سال 1342 ایران را به مقصد نجف اشرف ترک کرد و در آن سامان با علّامه امینی آشنا شد.

سفرهای استاد عطاردی از سال 1344 با مشرّف شدن به مکه و مدینه آغاز می شود و پس از آن، سفرهای متعدّد به کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، یمن، مصر، سوریه، لبنان، انگلستان، فرانسه، بلژیک، آلمان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در طول 24 سال برای وی ره آوردهای علمی و فرهنگی فراوان داشته است.

آیت الله عطاردی در نیم قرن تلاش علمی، بیش از 60 عنوان کتاب در بیش از یکصد مجلّد به جامعه علمی تقدیم کرده است.

منبع: كتابخانه مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612