کد خبر:6139
پ
فاقد تصویر شاخص

برگزاری دومین همایش بین المللی «زبان و گویش های ایرانی: گذشته و حال»

دومین همایش بین المللی «زبان ها و گویش های ایرانی: گذشته و حال» 14 و 15 دی ماه در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) برگزار می شود .

میراث مکتوب – دومین همایش بین المللی «زبان ها و گویش های ایرانی: گذشته و حال» 14 و 15 دی ماه در مرکز دایرة المعارف  بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) برگزار می شود .


زبان های ایرانی بخش قابل توجهی از سند هویت ملی و فرهنگی ایرانیان به شمار می رود. به جرأت می توان گفت زبان فارسی یکی از عوامل حفظ و نگاهبانی این سرزمین از گزند روزگاران بوده و بسان پادزهری مانع از از هم گسیختگی و نابودی ایران عزیز شده است. سترگی و عظمت این درخت تناور به واسطۀ رنج هایی است که بزرگانی مانند فردوسی، سعدی و حافظ و دیگر اندیشمندان ایرانی برخود هموار ساخته و با خلق آثاری ارجمند زبان فارسی را این چنین ماندگار ساخته اند.


دیرینگی زبان های ایرانی که منشعب از شاخه زبان های هند و ایرانی و هند و اروپایی است به قدمت تاریخ است. تاریخ ادبیات و دانش ایرانی نشان داده که این زبان از توانایی قابل توجهی برای ارائه و انتقال پیچیده ترین اندیشه های علمی و فلسفی برخوردار است. حفظ این توانایی و روزآمد کردن آن مستلزم نگاهبانی و پاسداری از این زبان و گویش های آن است. به همین منظور بخش ایرانشناسی و زبانشناسی مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی پس از برپایی نخستین همایش بین المللی زبان ها و گویش های ایرانی (گذشته و حال) در سال 1391 ، دومین همایش بین المللی «زبان و گویش های ایرانی: گذشته و حال» را برگزار می کند.


این همایش دو روزه است و در روزهای یکشنبه و دوشنبه (14 و 15 دی ماه  سال جاری) از ساعت 9 صبح الی 17 در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی به نشانی نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار می شود.  


فهرست مقالات پذیرفته شده در همایش زبان‌ها و گویش‌های ایرانی را اینجا ببینید. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612