کد خبر:27615
پ
۵۴۳۲-۲

بررسی کتاب «خاطرات روزانه شاهزاده حسینقلی میرزا سالور»

کتاب «خاطرات روزانه شاهزاده حسینقلی میرزا سالور (عمادالسلطنه)» پژوهش و گردآوری دکتر منصوره اتحادیه نظام مافی در موزه ملک بررسی می‌شود.

میراث مکتوب- کتاب «خاطرات روزانه شاهزاده حسینقلی میرزا سالور (عمادالسلطنه)» چهارم اسفندماه در موزه ملک با حضور منصوره اتحادیه نظام مافی، استاد سابق دانشگاه و تاریخ‌نگار بررسی خواهد شد.

در بررسی کتاب خاطرات عمادالسلطنه در موزه ملک محسن روستایی، سندپژوه، مریم سالور، نقاس و سفالگر و مجسمه‌ساز، علی ططری، سندپژوه و تاریخ‌نگار و منصوره اتحادیه نظام مافی حضور خواهند داشت.

بررسی کتاب «خاطرات روزانه شاهزاده حسینقلی میرزا(عمادالسلطنه)» پنجشنبه چهارم اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح در موزه ملک برگزار می‌شود. دبیری این برنامه را پیمان سمندری به عهده دارد.

مطالعه خاطرات درباریان در هر دوره حاوی نکات ارزشمند و مهمی برای شناختن روابط درباریان است. شاید در این خاطرات قصد دارند که خود را مهم جلوه دهند یا خوب منعکس کنند، باز هم این خاطرات منابع ارزشمندی برای دریافتن نکاتی از سیاست‌ها و شیوه حکومتداری در هر دوره است. از طرفی در این خاطرات نکاتی درباره روابط خانوادگی نیز وجود دارد که می‌تواند منعکس کننده وضعیت خانواده و فرهنگ رجال درباری رفتارها و روابط فامیلی باشد.

خاطرات عمادالسلطنه قاجار به این لحاظ که در دوران مهمی حضور داشته و از طرفی از زاویه بیرونی به حکومت قاجار در سال‌های پایانی و تاسیس پهلوی نگریسته مهم است. به ویژه که او تحصیل کرده روسیه است و با نگاه دیگری سیاست‌های بریتانیا در ایران و اتفاقات را رصد می‌کند.

خاطرات حسینقلی میرزا سالور(عمادالسلطنه) بعد از مدت زمان زیادی که نگارش آن می‌گذرد، گردآوری و به چاپ رسیده است، مرور این خاطرات قطعا می‌تواند نکات جالبی درباره تاریخ ایران در برداشته باشد.

خاطرات روزانه شاهزاده حسینقلی میرزا سالور

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612