کد خبر:7370
پ
daneshnanme

بایست ها و نبایست ها دربارۀ دانشنامۀ زبان و ادب فارسی

نگاهی به دانشنامۀ زبان و ادب فارسی. جلد پنجم: فردوسی ثانی – مسرور طالقانی. به سرپرستی اسماعیل سعادت. تهران: فرهنگستان زبان و ادب فارسی، 1393. 860 صفحه. 600000 ریال.

میراث مکتوب – مجلد پنجم دانشنامۀ زبان و ادب فارسی که به اهتمام عالی ترین نهاد فرهنگی و ادبی کشور، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و به سرپرستی مترجم توانا و دانشمند جناب آقای اسماعیل سعادت، انتشار یافته است، نوید آن را می دهد که به یاری خدا به زودی با چاپ و نشر مجلد ششم، این دانشنامۀ اختصاصی زبان و ادب فارسی به پایان خواهد رسید.

اکنون که این کار سترگ در آستانۀ انجام یافتن است، جای آن است با دیدی نقادانه مروری بر آن شود و با بیان عیب ها، کمبودها و کاستی های آن در انتظار ویرایشی دیگر از آن بود که با معیارها و موازین دانشنامه نگاری یا دایرة المعارف نویسی بیشتر منطبق باشد.

متن کامل این مقاله نوشتۀ مهران افشاری که در تازه ترین شمارۀ جهان کتاب (سال بيستم، شماره 6، پياپي 316 شهريور 1394) منتشر شده است اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612