کد خبر:9648
پ
sajedi_tahmores_s

بارون کنسانتن مورادگئا دوسون

میرخاورشناسی علمانی فرانسه و نیز مکتب تاریخی آن در نیمۀ اول قرن نوزدهم، مدیون افرادی بود که با فراگیری زبان فرانسه و با استفاده از نسخ شرقی کتابخانه های آن آثار وزینی پدید آوردند.

میراث مکتوب – میرخاورشناسی علمانی فرانسه و نیز مکتب تاریخی آن در نیمۀ اول قرن نوزدهم، مدیون افرادی بود که با فراگیری زبان فرانسه و با استفاده از نسخ شرقی کتابخانه های آن آثار وزینی پدید آوردند و در راه شناخت مباحث تاریخی اروپا و دنیا در قرون وسطی گام های مهمی برداشتند.

از جملۀ آنان دوسون پسر است که ظاهراً معرف او در ادب فارسی علامه محمد قزوینی بود و به همین دلیل می توان گفت که او، از یک قرن پیش تاکنون در کشور ما شناخته شده است.

متن کامل این مقاله نوشتۀ طهمورث ساجدی، استاد دانشگاه تهران که در شمارۀ 69 – 68 دوماهنامۀ گزارش میراث (دوماهنامۀ تخصصی اطلاع رسانی در حوزۀ نقد و تصحیح متون، نسخه شناسی و ایران شناسی، دورۀ دوم، سال نهم، شمارۀ اول و دوم، فروردین – تیر 1394) منتشر شده است اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612